Het uiterlijk is een belangrijke factor tegenwoordig. We zien er graag goed uit, zowel voor onszelf als voor anderen. We zien via social media allerlei mensen, en meten ons hieraan. De media heeft dus een grote invloed op ons tegenwoordig. Draagt de één een mooie ketting, dan willen wij hem ook. Draagt de ander een leuk shirt, gaan wij er ook naar op zoek. Wat anderen doen en dragen is dus van grote invloed. Het online winkelen heeft hier ook een belangrijke rol. We worden dagelijks gebombardeerd met advertenties, die ook nog eens persoonlijk op onze voorkeuren zijn afgestemd dankzij algoritmen. Zit jij er aan te denken om een Tag Heuer te kopen, dan is de kans groot dat jouw algoritmen dat al lang doorhebben, en allerlei manieren vinden om jouw te bereiken. Het kopen van een horloge kan zo omslaan in een strijd tussen merken en aanbieders.
Grote invloed wereldwijd
Natuurlijk is dit niet alleen het geval in ons land. Wereldwijd maken merken gebruik van de vele mogelijkheden om klanten te bereiken. Een voorbeeld is dus wanneer jij een Tag Heuer gaat kopen. We nemen je mee door dit proces heen. Allereerst zoek jij via jouw zoekmachine naar dit mooie horloge. Op die manier kom je terecht op de site van deze aanbieder, en hebben jouw algoritmen gedetecteerd dat jij interesse hebt in dit merk, en dat specifieke product. Vervolgens worden al je handelingen scherp gemonitord. Zo wordt er in de gaten gehouden hoe lang je op een bepaalde site doorbrengt, waar je allemaal op klikt en waar je naar kijkt. Op die manier weten jouw algoritmen precies waar jouw interesses liggen. Vervolgens is de kans groot dat jij allerlei advertenties krijgt van soortgelijke producten en merken, die ook graag hun product aan jou kwijt willen.
Tag Heuer kopen?
Wil jij dit horloge kopen? Wees dan vooral niet verbaast dat als je dit online doet, je voor een langere tijd advertenties van soortgelijke aanbieders krijgt.