Huurachterstand | Dit probleem zal voor aardig wat mensen bekend in de oren klinken. Het is natuurlijk vervelend voor de huurders dat zij de verhuurder niet kunnen betalen. Maar ook voor de verhuurder is dit een probleem. Wat als elke huurder de maandelijkse kosten niet kan of wil betalen? Dan blijven alle facturen onbetaald. Vaak worden deze situaties als lastig ervaren. Wat gaat u als verhuurder doen? Wat als het aanspreken niet helpt? Wij hebben de juiste mensen in huis die dit soort problemen voor u onder de loep kunnen nemen. Zij helpen u dan om alsnog uw maandelijkse inkomsten binnen te halen met een succesvolle vordering. Dit doen wij zowel voor zakelijk als particulier.
Aanpak huurachterstand
Maar hoe gaan we dit voor u aanpakken? Wij zullen onze krachtige aanpak toelichten. Hiermee nemen wij al uw zorgen uit handen. Hierbij kunt u het volledige proces aan ons overdragen. Allereerst, zullen wij op de dag van uw aanvraag de eerste sommatiebrief. Een sommatiebrief staat gelijk aan een aanmaning. In deze brief staan de volgende punten centraal: de huurachterstand, rente en buitengerechtelijke kosten. Er kan indien nodig altijd een tweede sommatiebrief worden verzonden. Hierbij kan er met de huurder een betalingsregeling worden getroffen. Het kan voorkomen dat de huurder alleen het volledige bedrag niet kan betalen. Aan de hand van deze methode krijgt de huurder nog een kans. Mocht de huurder hierna alsnog de betaling weigeren, dan hebben wij een andere aanpak.
Overig advies
De aanpak die wij hanteren bij wanbetalers, is vooral gebaseerd op juridisch advies. Om alsnog uiteindelijk een succesvolle vordering te kunnen realiseren, zijn er diverse mogelijkheden beschikbaar. Deze mogelijkheden luiden als volgt: incassoprocedures, aanvragen van faillissement, beslaglegging op vermogensbestanden en een advocaat huurrecht. Bent u geïnteresseerd in onze aanpak en overige adviezen? Dan staan wij u graag telefonisch of via de mail te woord.